Projecte Araart

Hola a tothom!

Aquest curs l’escola Creixà forma part del Programa d’innovació pedagògica “araArt” amb la finalitat de fomentar i posar en valor projectes artístics que fem a l’escola. Una assessora i un  assessor expertes en el tema ens ajuden a donar forma a les activitats i ens aporten idees per tal de portar a terme aquest projecte.

Els objectius del Programa d’innovació pedagògica “araArt” són:

– Potenciar les arts per millorar les capacitats i les competències bàsiques de l’alumnat d’educació infantil, primària i secundària, i contribuir a estructurar el seu pensament.

– Generar situacions d’aprenentatge vinculades a les arts que afavoreixin l’aprenentatge de l’alumnat, tot atenent la diversitat i fomentant la inclusió.

– Promoure l’obertura i les aliances dels centres amb l’entorn i generar espais de treball en xarxa entre els centres educatius.

–  Fomentar el gust per les arts entre la comunitat educativa i aportar futur públic per a les arts i la cultura.

Hem iniciat el projecte fent sortides a l’exterior de l’escola per obrir els sentits, observar l’entorn i treure idees del que hem observat i buscat, per després entre tots triar el nom de la classe que ens acompanyarà aquest curs. La idea és que a partir d’aquest nom s’aniran creant activitats i idees i es treballaran autores i autors relacionats amb la temàtica en qüestió.

A partir d’aquestes sortides i posterior debat a l’aula han sortit els següents noms de les classes:

P3- La classe de les flors.

P4 i P5- La classe de les pedres.

1r-2n- La classe dels pollets del niu.

3r- La classe de l’aigua

4t- La classe de la llibertat

5è- La classe de les vinyes

6è- La classe dels GAC (grans artistes del caos).

A partir del nom, ara cada classe ha de reflexionar i fer preguntes sobre què volen tractar de cada temàtica.

Ja us anirem explicant coses d’aquest projecte en propers articles!

Fins aviat

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *