La carpeta d’aprenentatge permet que l’alumnat, el professorat i també les famílies tinguin una constatació de l’evolució del coneixement, habilitats i actituds de les nenes i els nens en el treball de reforç dels aprenentatges escolars.
És un instrument que proporciona evidències d’allò que s’aprèn i del grau d’assoliment dels objectius en relació amb el pla de treball. Pot augmentar, així, l’autoestima de l’estudiant i possibilitar l’autoavaluació i creació del propi aprenentatge.
Orientacions per al professorat, per a l’alumnat i per a les famílies.
La carpeta d’aprenentatge d’activitats de reforç d’estiu pot constar de:
- Presentació i planificació:portadapresentacióhorari i compromísplanificació de les activitats
- Proposta d’activitats amb qüestionari d’autovaluacióActivitats de l’àmbit lingüístic (català/aranès, castellà, anglès/francès)Activitats de l’àmbit matemàtic
- Proposta de recursos per a la pràctica i exercitacióRecursos de l’àmbit lingüístic (català, castellà, aranès, anglès, francès)Recursos de l’àmbit matemàtic
- Autoavaluació
L’alumnat que no ha assolit alguna competència bàsica de sisè caldrà que porti el primer dia d’Institut els deures referents amb la competència no assolida.
L’alumnat que ha superat les competències bàsiques pot fer de manera voluntària aquestes tasques.