El soroll a l’espai de menjador de la nostra escola és un fet que porta temps preocupant a tota la comunitat educativa. L’AMPA del centre va començar fent la seva aportació amb l’aplicació d’un material específic al sostre que facilitava la reducció acústica, a través d’una empresa especialitzada. Primer es va començar pel menjador gran i, a les vacances de març de 2018, es va fer al menjador petit.
També va finançar la instal·lació un semàfor detector del so, que està en verd sempre que el volum es mantingui en una franja confortable.
A finals del 2n trimestre, l’equip de monitoratge de menjador de l’empresa Teno, va engegar el seu projecte per reduir el volum, anomenat “Sense soroll, somrius“, amb resultats favorables. En la part que afecta a les nenes i els nens, es tracta d’un hàbit que s’ha de treballar sistemàticament, però que els infants ja han començat a valorar-lo de manera positiva.
La Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, també és conscient de la necessitat de la reducció de la contaminació acústica i participa des de 2017 a la Setmana Sense Soroll, emmarcada en la #EUGREENWEEK
Fruit d’aquesta tasca, el dia 25 d’abril, coincidint amb el dia Internacional Sense Soroll, han vingut a visitar-nos diferents mitjans de comunicació per informar com es realitza aquest projecte:
Notícia a l’Info K (TV3, K3): Clip — Programa sencer
Notícia a EL PAÍS: Escuelas contra el ruido
Guillem Andrés, periodista d’EL PAÍS, entrevistant l’alumnat.
Un gran pas i sobretot que sigui efectiu, és la millor notícia, ..Del silenci surten grans idees …
Per cert un incís, sis plau, reviseu la música que escolten a l’escola (durant tota la jornada des de l’entrada fins a la sortida) crec que “el regeton” no és massa adequat pel seu context en lletres i el moviment sensual que a porta aquest tipus de cançons), la infantesa és massa curta, no col·laborem els adults que sigui encara més ràpida.
Molt bon inciativa el silenciiiii! I totalment d´acord amb el tema música. Infantesa, espai protegit 🙂
Fantàstica la iniciativa i del tot d’acord amb el tema de la música que escolten i ballen els nostres fills en un entorn educatiu com és l’escola. A més del contingut explicitament sexual de les lletres i el ball del regeton, gens apropiat per a infants de primària, no els aporta cap aprenentatge musical. Infantesa espai protegit.
Benvolgudes Merche, Lorena i Sonia,
Gràcies per les vostres paraules. Respecte el tipus de música que se sent a l’escola, està en la llista de temes a tractar en les properes reunions perquè estem d’acord que algunes de les cançons que la canalla tria per ballar/sentir en els moments d’oci haurien ser d’un altre estil.
Martí Cerezo
Bona nit Escola-Teno-Pares
Bon curs 2018-2019!!!
Retomant el tema , heu ficat mesures per poder gestionar el tema de les lletres de les cançons, balls, a l’escola, incloent els temps què están al menjador?
Crec que la proposta de discoteca a l’escola no és gens apropiada, la veritat.
Una idea pero la meva parte, és la sel.lecció de música educativa fer-la els professors de musica del centre i si no és factible fer un altre tipus d’activitat pero sempre controlada per professionals educatius.
És tindría que posar alguna mesura, sis plau. Gràcies per les gestions de totes les parts afectades.