8 de març. Dia de la dona

Tots els infants del centre han fet dinàmiques de reflexió sobre el 8M, Dia de la dona i la nena, cadascú des del seu punt de vista i la seva maduració. Des de contes i dibuixos a debats i reflexions sobre la diferència d’oportunitats.

A Educació Infantil, s’ha parlat amb els infants del gènere, posant èmfasi en els referents femenins que tenen en l’entorn més proper i en els que hi ha a l’escola. Tot seguit, han escoltat i vist el conte “La meva mare és única” de la Raquel Díez, i han fet un dibuix molt especial per la seva mare, la dona que han nomenat més important per a ells i elles.

Els infants de 1r han mirat el video “Paula tiene dos mamás” i a partir d’aquí han fet un debat compartint la diversitat d’unitats familiars que ens podem trobar. Per una altra banda, també han estat parlant de quines dones són importants a la seva vida. Ho han recollit en una feina on expliquen qui és aquesta dona, per què és important per elles i ells i l’han representat amb un dibuix.

A segon han visionat un video de l’infoK sobre si és possible que hi hagi activitats que són més de nenes o de nens. Ho han debatut una bona estona. També han visionat el conte “Rosa Caramel” i un conte de L’Institut Balear de la Dona. Aquests ajudaven a veure que els contes més tradicionals es basen en aquestes diferències. Han sabut dir una colla de títols de contes, llegendes o pel·lícules que promocionen un paper femení i masculí molt estereotipat. Per acabar, han llegit una colla de frases entre les que n’hi ha que estableixen actituds molt marcades i limitadores, d’altres carregades de prejudicis i d’altres que, sense predisposar cap a un pensament únic, animen a que cadascú pugui realitzar-se. Un cop llegides en veu alta les han anat classificant sobre si hi estaven d’acord o no. Com la resta de l’escola, han contribuït al mural de les dones i la música fent recerca de biografies.

A tercer, els infants han visualitzat diversos vídeos sobre dones que han esdevingut claus en el devenir de la història. Alguns noms: Malala Yousafzai, Marie Curie, Gertrude Elion, Rosa Parks, Frida Khalo, etc. Aquests vídeos, han donat per moltes estones de reflexions i debats espontanis, exercicis per la introspecció que suma segueix i no descansa.

Per als infants de quart, la setmana de la dona arrenca amb una activitat especial per conèixer a la Katherine Switzer, la primera dona inscrita a una marató que va aconseguir acabar-la tot i l’oposició de l’organització i els impediments del moment. Això va portar a la reflexió dels drets que s’han anat conquistant gràcies a la lluita, cooperació i constància.

A cinquè han treballat el dia internacional de la dona treballadora centrant-se en la seva història i per què es celebra el 8 de març.

Les noies i els nois de sisè han iniciat la setmana amb el dia de la Dona tot fent una dinàmica per recordar la importància de les dones del nostre dia a dia. Han fet una reflexió per recordar i posar de manifest la seva importància. També han donat valor a aquella dona important que ens ajuda diàriament a ser millors.