PROJECTE SOLIDARI I ECOLÒGIC: OLINET

Aquest curs la nostra Escola ens afegim a un altre projecte ecològic: OLINET.

Aquest projecte es troba emmarcat dins el Pla Local de Prevenció de Residus (PLPR) de l’Ajuntament de Mollet i dins la Subvenció de Foment de la Recollida Selectiva de Residus Municipals de l’Agència de Residus de Catalunya.

Es tracta de donar una segona oportunitat a l’ oli usat per reaprofitar-lo majoritàriament com a biodièsel i per fer-ne sabó i espelmes.

El funcionament és ben senzill: els vostres fills/es s’emportaran a casa un recipient (claki) per a recollir l’oli usat de cuina de casa. Es repartirà un claki per família. Quan aquest recipient estigui ple, el podeu portar a l’escola i agafar-ne un altre de net. Els contenidors pels clakis plens i els dispensadors pels clakis nets estaran a l’espai del Racó del Reciclatge de l’ oli a l’ hort de l’escola.

La gestió del projecte (recollida dels clakis plens, buidatge, neteja i gestió de l’oli recollit) no té cap cost ni per l’escola ni les famílies i es fa a través de la cooperativa d’inserció social APINDEP, cooperativa d’iniciativa social que gestiona serveis integrals i suports per a la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, les seves famílies i altres col·lectius amb risc d’exclusió social.

Una ampolla d’ oli contamina tant com 10 piscines olímpiques !!

Nosaltres ho evitarem!

EL COMITÈ VERD.