Les matemàtiques a Cicle Superior!

La setmana passada va venir Vallès Visió a veure com els alumnes de Cicle Superior treballem les matemàtiques.

 

Què és la metodologia OAOA?
OAOA = Altres Algorismes per a les Operacions Aritmètiques

 

Encara que el terme OAOA fa referència als algoritmes, les sigles OAOA suposen un moviment radical sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de les matemàtiques que pretén fer d’aquesta matèria una eina per a la igualtat social, i no un instrument de selecció intel·lectual.

 

Aquest moviment mundial pretén acabar amb la frase: “les matemàtiques no    se’m donen bé”. Tothom està capacitat i apte per a elles, només s’ha de canviar la manera d’abordar-les.

 

El moviment OAOA, no només pretén renovar els algoritmes tradicionals de les operacions aritmètiques. Engloba tots els aspectes que tenen a veure amb aquesta disciplina; numeració, càlcul, mesura, geometria, estadística, atzar i probabilitat, resolució de problemes, …

 

Aquest moviment de renovació, no és nou, sempre ha existit, tenim dades clares des dels anys 40, 50, 60, … Però, ara ens unim a aquesta onada milers i milers de mestres i professors, per donar un gran impuls al canvi que necessita l’Educació Matemàtica.

 

La principal eina que fem servir per donar a conèixer les nostres idees és el VÍDEO-ARTICLE, és a dir, transmetre les idees mitjançant vídeos, on podem veure situacions reals d’ensenyament i aprenentatge.

 

Qui forma part del moviment OAOA?

 

Formen part d’aquest moviment de renovació de l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques tots els docents d’Infantil, Primària, Secundària i Universitat; així com les famílies (mares, pares, germans, …) i persones que vulguin acabar amb el fet: “Les matemàtiques són una tortura per a milions d’estudiants a tot el món”


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>