INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES DE P3

Benvolgudes famílies de P3,

En primer lloc, volem donar-vos la benvinguda al centre. És un plaer rebre-us i que formeu part de la comunitat educativa de l’escola Col·legis Nous.

L’objectiu d’aquest article és donar-vos a conèixer la dinàmica d’Educació Infantil, sobretot pel que fa als primers dies d’escola, i fer-vos cinc cèntims de les normes de funcionament necessàries per afavorir l’adaptació dels vostres fills i filles.

Durant l’estiu

Comencem el curs

Quan comencen P3 l’escola és per a ells un espai nou, on hi ha unes persones que també els resulten noves i desconegudes. Intentem posarnos en el seu lloc i entendre’ls: en aquesta franja d’edat els agrada sentirse en un entorn conegut i sobretot estar amb aquelles persones que els resulten familiars, que els fan sentir còmodes, segurs, confiats, protegits… En canvi l’escola encara és un lloc desconegut i no saben amb què es trobaran.

Davant d’aquesta nova situació,cada nen pot reaccionar d’una manera diferent: alguns l’acceptaran de seguida i a altres els inquietarà i els costarà més. Tant en un cas com en un altre, hem de comptar que és una reacció normal.

Durant els primers dies i les primeres setmanes es dóna aquell moment difícil en què les famílies marxen i els nens es queden a l’escola. Separarse de la família no els agrada gens i els pot provocar sentiments d’inseguretat i inquietud.

A mida que van passant alguns dies, van captant que les persones que estem a l’escola també els donem afecte i atenem les seves necessitats. Perceben que aquí també s’hi poden sentir segurs i confiats, a més de conèixer i fer-se seva l’escola.

Què podeu fer les famílies?

L’adaptació és més fàcil quan les famílies prepareu als vostres fills per venir a l’escola: parlarlos d’anar a l’escola com un bon esdeveniment, que faran amiguets, gaudiran de les joguines, del pati… En definitiva, transmetre als vostres fills confiança cap a l’escola.

Els nens i nenes perceben l’estat d’ànim i l’actitud dela seva família en relació a l’escola i això influeix en el seu propi estat d’ànim i en la seva actitud.

Al llarg del període d’adaptació és important, sempre que calgui, mantenir converses i entrevistes amb els tutors per poder parlar amb tranquil·litat i compartir punts de vista sobre com va evolucionant el nen/a.

En el moment de l’acomiadament, convé que la famílies sempre els aviseu quan marxeu.

Com serà la incorporació a l’escola?

Des del Departament d’Educació s’estableixen uns dies d’adaptació durant els primers dies lectius de setembre, on els infants van a l’escola durant una hora i mitja.

A principis de setembre la tutora de P3 us comunicarà la franja horaria que vindran a l’escola. Aquesta pot ser de 9 h a 10.30 h, de 11 h a 12.30 h i de 15 h a 16.30 h.

L’horari de és de 9 h a 12.30 i de 15 h a 16.30 h. Els nens i nenes de P3 entraran i sortiran per la porta gran del carrer Granada.

Material que caldrà portar

• El primer dia de curs: Una bossa amb roba de recanvi marcada, una capsa gran de mocadors (tissues), una ampolla petita de gel hidroalcohòlic, un paquet gran de tovalloles humides.
  • Cada dia de la setmana: han de portar una bossa petita de roba amb l’esmorzar i una ampolla d’aigua. Dintre de les accions que dur a terme l’escola pel Medi Ambient i gestió del reciclatge es recomana portar l’esmorzar dins d’una carmanyola o embolcall reutilitzable.

És molt important que les jaquetes, anoracs, xandall de l’escola, bata escolar, bufandes, gorros, guants… que el nen/a dugui, estigui marcat amb el nom i tingui una beta llarga per poder-ho penjar correctament.

El nen/a ha de venir a l’escola amb roba còmoda, evitant cinturons, petos, millor goma que botons… la raó és senzilla, així adquireix més autonomia a l’hora d’anar al lavabo i se sent més gran, ja que no necessita l’ajut dels altres.

A principis de setembre tindreu una altra reunió amb la tutora de P3 qui us informarà de què i com treballem, quines activitats / sortides hi ha previstes entre altre informacions.