AMPA de l’escola

AMPA és la sigle d’Associació de Mares i Pares d’Alumnes.

El dret d’associació és un instrument de participació important per a la conservació de la democràcia i les associacions contribueixen a l’exercici actiu de la ciutadania i a la consolidació d’aquesta democràcia.

La nostra AMPA té els següents objectius:

1. Donar suport i assistència als membres de l’associació i, en general, a les famílies, professorat i alumnat del centre i els seus òrgans de govern de participació, en tot allò que fa referència a l’educació dels seus fills i filles i, en general, de tot l’alumnat matriculat al centre.

2. Assistir a les famílies en l’exercici del seu dret a intervenir en el control i la gestió del centre.

3. Promoure la representació i la participació de les famílies en els consells escolars del centre.

4. Facilitar la col•laboració del centre en els àmbits social, cultural, econòmic i laboral de l’entorn.

5. Col•laborar en les activitats educatives del centre i cooperar amb el Consell Escolar en l’elaboració de directrius per a la programació d’activitats complementàries, extraescolars o de serveis.

6. Promoure activitats de formació per les famílies, tant des del vessant cultural com de l’específic de responsabilització en l’educació familiar.

7. Promoure i realitzar tota mena d’activitats lúdiques i culturals.

8. Promoure i realitzar tota mena d’activitats físicoesportives.

Hem d’afegir que en el procés educatiu de l’alumnat tota la comunitat educativa està implicada. Aquesta comunitat educativa està formada pel alumnat, el professorat, el personal no docent, les administració i per descomptat, les famílies.

Per tant, les famílies agrupades i coordinades en l’AMPA són un pilar fonamental en el procés d’ensenyament i aprenentatge de l’alumnat. Però l’AMPA té sentit només si treballa conjuntament amb l’escola. Així, l’alumnat ha de percebre coherència en els missatges que reben des de la comunitat educativa i això afavorirà i facilitarà el seu procés educatiu.

Juntes i junts fem escola!