Mètode Gordon. Alumnat de magisteri de la URV: menció de música i dansa

Aquesta setmana, alumnes de magisteri que fan la menció de música i dansa han vingut a fer una pràctica de música (Mètode Gordon) a l’alumnat de P4 i 1r.

Un alumne va venir a recollir-los cantant una cançó de benvinguda i els va convidar a situar-se a terra en un gran cercle. A partir d’aquí i fins la finalització de la sessió solament canten,reciten i es mouen. No es comuniquen verbalment amb els infants perquè la immersió sonora sigui major.

El repertori de cançons i recitats va ser molt variat en quant a modes utilitzats i a mètriques del tempo. Cada activitat s’inicia amb el toc d’una campana, canten la cançó  un parell de vegades i després van realitzar una activitat de patrons rítmics o tonals (en alguns casos grupalment i en d’altres de manera individual). Per finalitzar tornen a cantar la cançó un parell de vegades més. Van acabar la sessió cantant una cançó de comiat.

Els xiquets i xiquetes s’ho van passar d’allò més bé !

Moltes gràcies per fer-mos gaudir tant de la música!