La por en les primeres edats

La por tot i ser una emoció que ens produeix una sensació desagradable, és una emoció positiva perquè ens avisa d’un perill i ens prepara per estar alerta i resoldre aquesta situació fugint o lluitant.

Les pors en les primeres edats, són molt freqüents i acostumen a seguir un calendari evolutiu. Aquestes pors són necessàries ja que permeten a l’infant preparar-se per situacions futures i progressar en el bon desenvolupament emocional. D’aquí la importància d’aprendre a identificar, afrontar i superar aquesta emoció.

Als 3- 6 anys a més de les pors a la foscor, els desconeguts,,… apareixen les pors irreals (monstres, fantasmes,…) un bon recurs per ajudar al nen/a a identificar i afrontar aquesta emoció són els contes. Nosaltres a l’aula estem explicant alguns, aquesta setmana explicarem “ L’Adrià té por de la foscor”.

També és molt important que escoltem als infants sense minimitzar o ridiculitzar les seves pors sino acollint-los i mostrant afecte.

Si feu clic a la foto veureu un recull de contes i recursos que tant a l’escola com a casa podem fer servir per treballar la por:

Us deixem també aquest enllaç d’una entrevista a l’Eva Back en el programa “L’ofici d’educar” que li van fer a  a Catalunya ràdio el passat Halloween. Parla de la por i de com afrontar-la en les primeres edats.