Espais!

Els espais són uns escenaris d’aprenentatge que fem els dimecres a la tarda a partir de les 15 h. Això ho fem des de molt petits, des de p3, i és una activitat molt divertida per nosaltres. Lamentablement, els darrers anys havia sigut una mica diferent.

Quan anàvem a 3r ens van confinar i ens vam quedar sense espais. Al cap de quasi un any vam començar 4t amb els espais, però eren diferents, ja no ens podíem barrejar amb altres cursos, no podíem decidir on anar perquè els fèiem a la classe i per la covid portàvem mascaretes i era molt incòmode… A 5è es van plantejar barrejar-nos als espais, però no va poder ser, així que vam seguir igual fins aquest any, quan per fi ens han barrejat amb altres cursos, podem estar amb qui volem, podem escollir, ens divertim més, i ja no fa falta portar mascaretes.

Com heu vist, podem triar 1 espai diferent cada setmana! Estan el belluga’t, chronos, eureka, macroestructures, podcast, xerric-xerrac, rodamons, maquinem, creart. Però què s’amaga darrere d’aquests títols?

Primer comencem pel podcast.  El podcast és la veu del Canigó, és a dir, pots triar el tema del podcast i gravar-lo amb micros com si fossis en un estudi de ràdio. Eureka és un espai de ciència amb unes quantes propostes per gaudir com els següents: qui és qui, làsers, planta plantes i crear ponts. Macroestructures és un espai per fer estructures com tu vulguis; són estructures grans on fins i tot et pots posar tu a dins. Belluga’t és un espai per fer esport i per fer altres tipus de moviment, té moltes activitats per no parar de moure’t. Chronos és un espai d’història on es poden fer jocs d’història per descobrir món. Xerric-Xerrac és un espai per crear estructures de fusta amb diferents eines, pots crear qualsevol cosa de fusta, com robots, jocs, lletres, etc. Rodamons és un espai sobre el món: països, continents, ciutats, idiomes, etc. Té diferents activitats, i en algunes has d’anar per tota l’escola; també n’hi ha moltes de pistes. Maquinem és un espai sobre tecnologia, per programar coses diferents; un exemple seria programar un robot. Per últim tenim Creart, un espai que, com el seu nom indica, tracta de crear art. Dins l’espai es poden fer: figures de plastilina, dibuix al natural, dibuix en un llenç, una activitat amb pintura i cotó, i una manualitat de posar corda al voltant d’una estrella.

A tothom li agraden els espais. Però els més populars amb diferència són: belluga’t i xerric-xerrac. Són divertits i útils, perquè mentre ens divertim aprenem moltes coses diferents, però no només els dos anteriors, a tots els espais s’experimenten coses noves, recomanem que proveu tots els espais que hi ha perquè així pots descobrir coses noves que et podrien agradar.

Els nens i nenes de 6è A