Espais d’aprenentatge

Al Cicle Inicial es treballa dues sessions a la setmana. Aquesta metodologia sorgeix des de fa uns anys per a respondre a les demandes educatives actuals com el treball per competències. S’ofereix als alumnes sis espais d’aprenentatge on es barregen infants de 1r i 2n. Cada setmana es canvien els grups, de manera que cada alumne assisteix a un espai diferent de forma setmanal.

Els objectius del treball per espais són:

• Oferir la possibilitat d’interrelació entre infants de diferents edats.
  • Posicionar l’alumne com a centre de l’aprenentatge.
  • Afavorir l’aprenentatge autònom.
  • Despertar la curiositat i la motivació de l’alumne.
  • Fomentar el diàleg, l’escolta i la comunicació.

A cada espai s’ofereixen diferents propostes que l’alumne pot triar de forma autònoma. El mestre o la mestra actua de guia i acompanyant. Els espais recullen els aspectes bàsics de les àrees del currículum de primària. Són espais motivadors que poden anar canviant i evolucionant al llarg del curs.

Els espais que oferim a Cicle Inicial són els següents:

• Espai de lletres- Consolidar l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura tot jugant.
  • Espai matemàtic- Manipular diferents materials que permetin raonar i explorar diferents conceptes matemàtics.
  • Espai d’espectacles- Afavorir l’expressió oral a través d’emocions i sentiments.
  • Espai d’art- Estimular la creativitat mitjançant diverses tècniques plàstiques.
  • Espai d’English- Facilitar un entorn lúdic d’aprenentatge en llengua anglesa.
  • Espai d’experimentació- Aprofundir en el món de la ciència a partir de la recerca i l’experimentació lliure.