Qui som?

L’escola Bufalà es va inaugurar el setembre de 2004 i és un centre de titularitat pública depenent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Som una escola de dues línies ubicat a Badalona, ciutat de àrea metropolitana de Barcelona.

L’escola està situada en el barri de Bufalà, proper al centre històric de la ciutat on es troben alguns dels serveis més importants: ajuntament, museu, hospital, correus i zones d’esbarjo.

L’escola Bufalà dóna resposta a les necessitats del context actual i potencia un aprenentatge actiu.

En els últims anys avancem cap al coneixement del procés aprenentatge i els aspectes que el regulen, com per exemple el paper de les emocions positives que estimulen la motivació, la necessitat que els alumnes siguin agents actius del propi procés d’aprenentatge, l’estimulació de la creativitat…

Avancem cap a un aprenentatge basat en la qualitat, per tal de formar nois i noies amb capacitat de comprendre, aprendre i resoldre situacions noves.

Així, entenem l’escola com a un espai inclusiu, amb professorat en permanent formació en l’organització curricular i la planificació pedagògica, que fomenta relacions amb l’entorn, mitjançant un projecte educatiu que defineix l’escola com a un espai generador de cultura i riquesa intel·lectual.