Ambients d’aprenentatge

Són espais on s’ofereixen propostes amb diferents materials per a què els nens/es construeixin els seus propis aprenentatges a partir del joc, l’experimentació, l’exploració…

Els objectius del treball per ambients són:

  • Fomentar la interacció i comunicació amb els companys/es.
  • Provocar curiositat (observar, experimentar, inventar, imaginar).
  • Donar resposta als interessos i necessitats dels infants.
  • Facilitar un aprenentatge significatiu per part de l’alumne.
  • Respectar els ritmes d’aprenentatge.

Els ambients es fan tres dies a la setmana. Dels 6 grups d’Educació Infantil (P3, P4 i P5) se’n fan 9 i a cada grup hi ha uns 14 alumnes.

Els ambients que s’ofereixen són:

  • Hansel i Gretel (Joc simbòlic: la caseta)- Gaudir dels diferents espais de la casa, reproduint models coneguts, imitant i actuant com els adults.
  • Petits arquitectes (construccions)- Construir i experimentar apilant, encaixant, comparant, classificant, …
  • Som artistes (art)- Donar diferents propostes per manipular, imaginar i crear amb diferents materials les seves pròpies obres d’art.
  • Fem de científics (experimentació)- Elaborar les seves hipòtesis per construir els propis coneixements sobre el món que els envolta a través de l’observació, experimentació i manipulació els nens/es.
  • Arc de Sant Martí (llum i color)- Jugar i explorar amb les característiques de la llum i dels colors.
  • Filar prim (motricitat fina)- Treballar la motricitat fina amb propostes com cargolar, cosir, retallar, enfilar, …
  • Juguem amb les matemàtiques (jocs matemàtics)- Aprendre conceptes matemàtics jugant amb materials diversos.
  • Que soni la música (estimulació musical)- Explorar el llenguatge musical amb diferents propostes.
  • Ment i cos ( joc simbòlic, moviment i sensacions)- Descobrir les possibilitats del moviment, comunicació i expressió amb el propi cos.