Esport a l’escola

Des de l’àrea d’Educació Física pretenem desenvolupar d’una manera integral a partir del cos i el moviment. A més, es fomenten uns valors socials molt importants, com acceptar als altres, valorar el propi esforç i el treball en equip.

Per aconseguir aquests i molts altres objectius, des d’Educació Física proposem un treball de diferents continguts que s’adeqüen a les edats dels alumnes. Treballant des de l’esquema corporal i la lateralitat en els nivells inicials, fins a les qualitats físiques bàsiques i la iniciació en diferents esports, tant individuals com col·lectius i alternatius, en els cursos superiors. I evidentment, sense deixar de banda durant tota l’etapa un contingut tan important com el joc.

Els espais on duem a terme aquesta àrea són el gimnàs i el pati, però també practiquen l’Educació Física en altres espais de la ciutat participant a les jornades intercentre que organitza el grup de treball de mestres d’Educació Física de Badalona, on els alumnes de cada nivell practiquen amb nens i nenes d’altres escoles de la ciutat activitats físiques a l’aire lliure i en instal·lacions de la ciutat:

• Badamotri: Activitat d’habilitats motrius adreçada al curs de 1r.
  • Badaplatja: Activitat de jocs a la platja adreçada al curs de 2n.
  • Badajoc: Activitat de jocs tradicionals i jocs cooperatius adreçada al curs de 3r
  • Badaorientació: Activitat de curses d’orientació adreçada al curs de 4t.
  • Badatletisme: Activitat d’atletisme adreçada al curs de 5è.
  • Badakorfbal: Activitat de korfball adreçada al curs de 6è.

Per últim, destaquem la importància d’aquesta matèria pel valor físic, cognitiu i social com a desenvolupament integral de l’alumnat.