VACUNES AMB COLORANT ALIMENTARI I AIGUA

Amb l’alumnat de cicle superior hem parlat de les vacunes (origen, aplicació, tipus…). . Dilluns es va fer la campanya anual de vacunes a l’escola i va sorgir la idea de poder parlar-ne a educació física.

Hem fet una activitat explicativa amb colorant alimentari i dues ampolles amb aigua.

La primera ampolla ens hem imaginat que era l’organisme d’una persona. Al introduir-hi unes gotes de colorant alimentari vermell (ens imaginem que és per exemple el virus de la grip) i fent la dissolució, l’aigua quedava tintada de color vermell. Això volia dir que el virus havia entrat al cos de la persona i que com a conseqüència es posava malalta.

Tot seguit hem agafat la segona ampolla i hem introduït color alimentari però amb menor proporció. Observant la dissolució no es podia apreciar el color vermell tot i que sabíem que el virus hi era present. Així hem entès que quan ens vacunem, ens entra a l’organisme una petita proporció de virus que podem “assimilar” i desenvolupar anticossos per poder combatre’l.

També hem fet un petit debat per valorar si realment son efectives o no les vacunes. Hi ha corrents socials que defensen que les vacunes no son necessàries ja que es considera que contenen substàncies tòxiques, que els efectes secundaris poden ser pitjors que les pròpies malalties o que hi ha un monopoli farmacèutic al darrera.