L’HORT

Aquest any, la classe de la Tribu de 4t, cuidem l’hort i ens encanta!

Us volem explicar què hem fet des que vam començar l’escola. Primer de tot, vam arrencar totes les herbes que s’havien acumulat durant l’estiu i les vam pesar. Un cop net ens van portar 2 big bags de terra bona i la vam escampar per l’hort. En Sergi, de la brigada de l’Ajuntament, ens va explicar què era i com funcionava el motocultor i després vam veure com el passava per l’hort. Ens va agradar molt poder-ho observar. La terra va quedar molt remenada i esponjosa.

Aquest projecte el treballem en parelles i cada parella és responsable de cuidar les plantes de la seva parcel·la i també de la parcel·la comunitària on hi vam plantar faves i pèsols.

A principis d’octubre, la nostra mestra ens va dir que havíem d’escollir quines plantes d’hivern volíem plantar com per exemple porros, enciams, cols, coliflors, cebes, … Vam fer un disseny de la nostra parcel·la, observant les característiques de cada planter per saber a quina distància els havíem de plantar. La nostra mestra ens va preparar una botigueta per poder comprar els planters que volíem plantar i vam plantar-los.

Quan va venir el fred vam tapar els enciams, les escaroles, i altres plantes amb mitja garrafa d’aigua per protegir-los. No volíem pas que ens quedessin congelats!

Algunes hortalisses ja ens van créixer (enciams, raves, escaroles, bledes,…) i les vam poder arrencar i emportar-nos-les a casa. Que bones!!!

Aquests dies no tenim massa feina perquè l’hort sembla adormit. Fem tasques de manteniment: regar, treure males herbes, remoure la terra,…

Ja tenim ganes de poder plantar les hortalisses de primavera i estar ben enfeinats i enfeinades!