ART I ESCOLA A P5: LES MENTIDES SÓN FICCIÓ

Aquest curs els nens i nenes de P5 hem participat en la novena edició d’Art i Escola, que enguany tenia com a temàtica la “Ficció”.

Quan portàvem uns quants dies parlant de què era la ficció, en Jan va portar aquest conte.

I  algú  va dir:

-Les  mentides  també  són  ficció!

I a partir  d’aquí  vam engegar  el  nostre  procés  per  investigar  les mentides.

Vam parlar de les mentides que dèiem nosaltres, que eren poques; i vam decidir demanar que els mestres, famílies i companys grans de l’escola ens expliquessin les seves.

Entre tots vam decidir escriure unes cartes dirigides a mestres, famílies i companys explicant que recolliríem mentides uns dies al pati i a les entrades de l’escola.

Vam votar el color de les paperetes per escriure les mentides i va guanyar el lila. Així que el lila ha estat el color que ha marcat el nostre projecte.

A partir d’una caixa de cartró, vam construir una urna . En Carles ens va ajudar a fer l’obertura amb un cúter.

La nostra recollida de mentides  va tenir molt èxit. Pares, mares, àvies i avis, mestres, nens i nenes de l’escola ens van regalar les seves mentides secretes.

Vam classificar les mentides segons el nostre criteri: fortes, mitjanes i petites…. I llavors, vam descobrir que hi havia algú que no en deia mai; així que vam afegir la categoria dels que “No diuen mentides”.

Per tal de comprovar a quina categoria hi havia més mentides, vam decidir enganxar-les en tires llargues. La de les fortes era la més llarga!

Llavors, una mestra ens va fer arribar un text que explicava que “una mentida és com una bola que creix i que molts vegades és difícil d’aturar”. Vam acordar penjar les tires de boles de diferents mides segons la importància de les mentides.

Aquesta instal.lació està al vestíbul de l’escola, quan hi pod¡guem tornar us animem a veure-la!

Però ens quedava un dubte… Per què diem mentides?

Vam tornar a recórrer als més grans de l’escola que ens van donar moltíssimes respostes:per presumir, per amagar una sorpresa, per no barallar-nos, per aconseguir alguna cosa…

I aquest projecte l’havíem d’anar a presentar el 24 de març a la UVIC. El coronavirus no ens ha permès fer-ho. Esperem que sigui possible realitzar l’exposició de la novena edició d’Art i escola al centre d’Arts contemporànies de Vic i ens poguem acostar a veure el nostre treball i el que han fet altres centres educactius de la zona.

Us deixem l’enllaç de les fotos i  d’un vídeo que recull tot el nostre procés d’investigació en el que tant hem treballat.

VÍDEO

Gràcies a tots els que heu participat per fer-lo créixer.