I5 VISITA EL MOLÍ PAPERER DE CAPELLADES

El passat 2 de novembre l’alumnat de I5 vam anar al Molí Paperer de Capellades. Allà vam poder veure com es feia el paper i el continuen fent encara.

Ens van explicar com arribava el drapaire amb el seu carro carregat de roba, com la tallaven i la ventaven ja que estava bruta de la pols del camí. Vam poder veure els podridors on la posaven amb aigua i les màquines amb què la xafaven. Quin soroll quan estan en funcionament! També vam poder veure la roda del molí com es movia amb la força de l’aigua i això permetia el funcionament de les màquines. Allà al costat hi havia en Jordi que estava fent el paper amb la polpa i el posava a aixugar sobre els seials.

Ens van explicar que després l’havien de pujar al pis de dalt de tot on posaven el paper a aixugar. Allà era el millor lloc perquè estava ple de ventanes (finestres més petites que permetien entrar l’aire i aixugar bé els papers)

Després de la visita era el nostre torn, ens vam haver d’arremangar per poder fer el paper que desprès ens vam endur a l’escola.

Vam gaudir d’un dia genial!