POESIA COOPERATIVA A QUART

Aquest any els de quart s’estrenen com a poetes de cara als Jocs Florals de l’escola.

No és fàcil fer un poema. Abans de posar-nos a escriure vam fer una activitat en equips cooperatius per familiaritzar-nos amb diferents tipus de poesia.

Cada alumne va rebre un tros de poema. L’havia de llegir i entendre’n les paraules, si calia amb l’ajuda del diccionari.

Posteriorment amb el seu equip cooperatiu refeien el poema (ja que cadascú tenia una part del mateix poema) i en feien una lectura compartida.

Vam visualitzar a la Sònia Moll recitant un poema.

Després  van assajar la pronúncia, el ritme i l’entonació i ens el van recitar a la resta de la classe.

Vam poder veure poemes que eren endevinalles, poemes que eren jocs de paraules, poemes satírics o de sentiments. Vam observar que n’hi havia que rimaven i n’hi havia que no, de llargs i de més curts…

El dia de la poesia (21 de març) vam fer una sessió de Biblioteca amb el davantal de poesia i la Jana Moré ens va recitar uns quants poemes que havia escrit ella.

FOTOS POESIA QUART