1er trimestre del menjador

Ja s’acaba el primer trimestre i des de l’equip de menjador us volem fer arribar algunes de les estones i de les activitats que ens han ocupat els migdies durant aquests tres mesos.

Aquest curs el nostre projecte és “El menjador que jo somio” del qual se’n desprenen moltes de les activitats i rutines.

En aquest primer trimestre hem canviat la decoració del menjador. Hem renovat els calendaris dels aniversaris, hem penjat uns focs artificials a la paret que dóna a la cuina, hem fet uns arbres de tardor pintat amb les mans i els dits, hem celebrat la castanyada i aquests últims dies hem fet un gran arbre de nadal on els infants hi han penjat boles de cartolina decorades i uns desitjos personals.

Dins la nostra rutina diària hem continuat amb el projecte “servim-nos“. Tots els nens i nenes en arribar al menjador es paren la taula, els d’infantil es posen la bata, se serveixen el dinar, parlem de com ens sentim, com ha anat el matí, parlem dels aliments que mengem, en acabar retirem plats i gots, netejam taules i ens preparem per sortir a jugar.

Els alumnes de primària, es renten les dents en acabar i els de P-4 i P-5 començaran a fer-ho en el segon trimestre.

Un cop al patí d’infantil procurem adaptar-nos sempre a les necessitats dels infants. A vegades potenciem el joc lliure per tal d’afavorir l’aprenentatge a través del joc on sovint cal intervenir, ajudar a resoldre conflictes, a marcar unes regles del joc i també a teixir les relacions entre els uns i els altres.

Altres vegades optem pel joc dirigit, juguem a l’atrapada, a fer botigues, a la bomba, etc.

També a vegades ens hem d’adaptar a les condicions meteorològiques i anem al gimnàs, posem música, dirigim jocs, fem relaxació, etc.

Normalment a dos quarts de tres els alumnes de P-4 i P-5 entrem a la classe, ens rentem les mans i fem una activitat de quinze minuts dirigida per la monitora, ens serveix per tornar a la calma. Pot ser un conte, el conta dels disbarats, el joc de fer mímica, uns estiraments, cantem cançons, etc.

D’altra banda, els alumnes de primària durant les estones de pati també han dut a terme iniciatives molt boniques, en aquest trimestre els alumnes de 6è han organitzat un concurs de talents oberts a tota la primària. Durant uns quants dimecres els grups presentats han fet les seves actuacions i el jurat de 6è han votat i han anat realitzant una eliminatòria fins a arribar al guanyador.

Una de les altres iniciatives dels alumnes de primària ha estat el comiat de l’Ahmed, un dels monitors del menjador que ha marxat de l’escola. Els nens i nenes des d’infantil fins a 6è juntament amb les monitores i cuineres vam fer un llibre amb fotografies, dedicatòries i de més. Va ser un dia molt emocionant per a tots.

Des de l’equip de menjador us desitgem unes molt bones festes!!!!