Racons a P3

Durant aquestes tres últimes setmanes, els nens i nenes de P3, hem fet els racons matemàtics i els racons multiàrees. Són racons rotatius i, per tant, cada setmana i en grups petits, fem un d’aquests racons. Així doncs, al final de les tres setmanes, cada grupet ha realitzat les tres propostes.

Treballar en petit grup ens ajuda a poder treballar més manipulativament , poder atendre els alumnes de manera més individualitzada i poder observar millor els seus aprenentatges i progressos.

Un dels objectius importants dels racons és que els nens i nenes aprenguin a treballar en petit grup, respectar el material , seguir les consignes donades i anar aprenent a treballar de manera autònoma.

Racons matemàtics: (fotos P3A i fotos P3B)

• Seriacions amb boles de colors seguint el model. Objectiu: aprendre a fer seriacions de dos elements (color)
  • Agrupacions amb diferents targetes: hem pogut agrupar per colors, per temàtica, etc. Objectiu: aprendre  a fer classificacions i saber explicar el perquè de l’agrupació
  • Col·loquem gomes de colors als dits de la mà seguint el model. Objectiu: orientació espaial

Racons multiàrees: (fotos P3A i fotos P3B)

• Practiquem el buf: fent saltar les boles de la bossa amb una canyeta, i guiant una pilota per un circuit bufant amb una canyeta. Objectiu: Enfortir musculatura per poder vocalitzar millor.
  • Enfilem diferents tipus de pasta de colors als escuradents llargs i les canyes. Objectiu : motricitat fina
  • Resseguim la lletra del nostre nom amb boletes de paper i les enganxem. Objectiu: familiaritzar-se amb la lletra del seu nom i aprendre la direccionalitat del traç

Esperem que us agradin els racons que els alumnes han treballat!