Els alumnes de sisè visiten la BASF

El dimecres 11 d’octubre tots els alumnes de sisè vam visitar l’empresa química BASF. Quan vam arribar, ens van traslladar a una sala-laboratori on, després d’una breu presentació, ens van explicar les principals normes de seguretat i ens vam posar la bata i les ulleres com a bons científics. A continuació, vam realitzar dos experiments:

1. El campió de la vitamina C. Vam utilitzar una solució per investigar el contingut de vitamina C en sucs de taronja i llimona naturals i industrials. Omplíem les pipetes amb la solució, les buidàvem en un recipient i hi afegíem el suc amb unes altres pipetes. Després d’haver-ho remenat, observàvem el canvi de color per saber si contenia menys o més vitamina C.
  2. El repte de les fruites i les verdures. Vam comprovar el contingut de vitamina C en quatre tipus de fruites i en quatre de verdures. En una safata teníem la mostra de les diferents tipus que ens vam haver de repartir. Aplicàvem un reactiu a l’aliment i observant el canvi de color, sabíem si contenia menys o més vitamina C.

Després de realitzar els experiments, vam poder esmorzar gràcies als entrepans, fruita, galetes i beguda que ens van oferir. Amb l’estómac ple i cadascú amb el casc, vam visitar les instal·lacions i el parc de bombers. Ens van explicar el tipus d’incendis i accidents que atenen.

Finalment, en acabar totes les activitats, ens van obsequiar amb un imant, bata, davantal, gorra, motxilla i ulleres.

Va ser una sortida genial i profitosa!

Per a què us en pugueu fer un idea, us deixem una mostra de fotos de la sortida.

Els alumnes de sisè