ALUMNAT
Punts Forts | Punts Febles |
– L’alumnat s’inicia en l’ús responsable de les tecnològies, tot i que no tenir acords establerts de centre (normativa).
– L’alumnat disposa d’un EVA. |
– Els alumnes són consumidors de continguts digitals però no són creadors d’aquests.
– Cal potenciar la competència digital de l’alumnat. |
DOCENTS
Punts Forts | Punts Febles |
– Els docents utilitzen recursos digitals en línea.
– El docents utilitzen les eines digitals per comunicar-se entre ells, famílies i comunitat educativa. – La majoria del claustre utilitza amb l’alumnat EVA. – Els docents utilitzen les eines digitals per afavorir la inclusió i atendre les seves necessitats en les diferents activitats d’Ensenyament-Aprenentatge. – Els docents tenen presents les eines digitals en tot el procés d’aprenentatge (preparació de classes, recursos a l’aula, avaluació i comunicació). |
– No s’aprofiten les eines digitals per col·laborar amb altres organitzacions i entitats.
– Els docents tenen poca competència per resoldre problemes tècnics. – Trobar un espai de reflexió perquè els docents acordin quines són les necessitats de formació digital. – Tot i que els docents cerquen continguts, una part d’aquests no en crea de propis. – No s’utilitzen les eines digitals per l’avaluació formativa i formadora de l’alumnat (es fa en paper). – Cal impulsar als docents en participar en xarxes de Competència Digital Docent. |
CENTRE (COMUNITAT EDUCATIVA)
Punts Forts | Punts Febles |
– El centre té molt bona connectivitat a internet.
– El centre disposa de dispositius per poder atendre tot l’alumnat (portàtils) – El centre té en compte la protecció de dades, però cal incorporar el com es fa a les NOFC. |
– El centre no té definit ni acordada una Estratègia Digital.
– No hi ha un debat consensuat de com utilitzar les eines digitals al centre. – Al centre manca equipament digital (robotica, material laboratori, Panells Interactius). – Cal trobar espais per donar suport a les famílies en l’ús de les diferents eines digitals. |