Diagnosi

ALUMNAT

Punts Forts Punts Febles
– L’alumnat s’inicia en l’ús responsable de les tecnològies, tot i que no tenir acords establerts de centre (normativa).

– L’alumnat disposa d’un EVA.

– Els alumnes són consumidors de continguts digitals però no són creadors d’aquests.

– Cal potenciar la competència digital de l’alumnat.

DOCENTS

Punts Forts Punts Febles
– Els docents utilitzen recursos digitals en línea.

– El docents utilitzen les eines digitals per comunicar-se entre ells, famílies i comunitat educativa.

– La majoria del claustre utilitza amb l’alumnat EVA.

– Els docents utilitzen les eines digitals per afavorir la inclusió i atendre les seves necessitats en les diferents activitats d’Ensenyament-Aprenentatge.

– Els docents tenen presents les eines digitals en tot el procés d’aprenentatge (preparació de classes, recursos a l’aula, avaluació i comunicació).

– No s’aprofiten les eines digitals per col·laborar amb altres organitzacions i entitats.

– Els docents tenen poca competència per resoldre problemes tècnics.

– Trobar un espai de reflexió perquè els docents acordin quines són les necessitats de formació digital.

– Tot i que els docents cerquen continguts, una part d’aquests no en crea de propis.

– No s’utilitzen les eines digitals per l’avaluació formativa i formadora de l’alumnat (es fa en paper).

– Cal impulsar als docents en participar en xarxes de Competència Digital Docent.

CENTRE (COMUNITAT EDUCATIVA)

Punts Forts Punts Febles
– El centre té molt bona connectivitat a internet.

– El centre disposa de dispositius per poder atendre tot l’alumnat (portàtils)

– El centre té en compte la protecció de dades, però cal incorporar el com es fa a les NOFC.

– El centre no té definit ni acordada una Estratègia Digital.

– No hi ha un debat consensuat de com utilitzar les eines digitals al centre.

– Al centre manca equipament digital (robotica, material laboratori, Panells Interactius).

– Cal trobar espais per donar suport a les famílies en l’ús de les diferents eines digitals.