EL NADAL A L’ESCOLA

El Tió ja ha arribat a l’escola i quantes emocions es desperten! És una tradició que ens fa viure la màgia de la sorpresa o  retrobar-nos amb els jocs d’infantesa, compartint la il·lusió amb els més petits.

El Nadal, més enllà d’una celebració religiosa, és una tradició que ens posa en contacte amb els processos vitals. L’advent és un temps d’espera que ens recorda que tot té el seu temps i podem compartir aquests moments tots junts. Aquestes dates també ens conviden a moments de reflexió, donat que la Natura, que transita pel solstici d’hivern, viu uns moments de recolliment. Nosaltres també sentim aquesta energia.

A l’escola ens agrada viure aquesta excitació compartida per la il·lusió de la màgia del Tió, de la nit de Nadal i Reis, … però també volem que sigui un espai per compartir amb les famílies i amb els alumnes. Per crear moments de gaudi i pertinença. Volem donar a aquesta tradició el sentit més ampli i humà, posar la intenció i el cor en compartir i col·laborar. Totes fem escola!

Si cliqueu a la imatge de sota enllaçareu amb un recull de Nadales que ha preparat la Nati Bergadà al seu blog, per a que aquests dies també puguem gaudir amb les nenes i els nens de la música. Bones Festes!

ELECCIONS 2018 al CONSELL ESCOLAR

Aviat hi haurà eleccions al Consell Escolar, el procés s’inicia el dilluns 5 de novembre.
La funció principal del Consell Escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació… Llegeix més»

Projecte EDUCANT A TRAVÉS DE L’ART

Aquest curs iniciem a l’escola un nou camí, una nova proposta pedagògica que dóna més rellevància al llenguatge artístic i al procés creatiu. Per aquest motiu hem organitzat l’àrea d’Educació Visual i Plàstica amb una programació que integra tots els cursos de la Primària, però que parteix des d’Infantil amb l’Ambient Artístic. Al centre també s’ha habilitat (gràcies a la col·laboració econòmica de l’AMPA, l’Ajuntament de Castellbell i el Vilar i les quotes d’escola de les famílies), una aula taller. Aquest espai ha permès organitzar i optimitzar totes les eines i material i disposar d’un lloc adequat per a desenvolupar l’activitat.

Si cliqueu sobre el següent enllaç podreu veure més detalladament en què consisteix aquest projecte i com està estructurat:

PROJECTE EDUCANT A TRAVÉS DE L’ART

Tot plegat també ens ha portat a escollir l’ART com a eix temàtic per aquest curs, així que aquest any de ben segur que passaran coses molt interessant i creatives!

MANIFEST PER ESTAR “A FORA”

El manifest A FORA el van elaborar diversos autors en el context de l’associació Bambini e Natura de la ciutat de Milà. És un manifest particular, manuscrit, fruit del treball artesanal de la il·lustradora Sara Vincetti, que recull molts pensaments i treballs col·lectius entorn a la relació entre Educació i Natura.

Aquest manifest ha estat traduit per la mestra Maialen Arriaga de l’Escola Bressol Municipal Els Belluguets (Palafrugell), amb la coordinació de l’Associació El Nou Safareig, formada pel Pitu Fernández i la Carme Cols, dos mestres jubilats que des de fa uns anys treballen per apropar la Natura als patis escolars. En Pitu i la Carme ens han animat a compartir aquest manifest amb tothom, així que aquí el teniu:

MANIFEST “A FORA”

Esperem que us agradi el seu contingut i que alguna de les reflexions que hi llegiu sobre la bellesa, el risc, el silenci,… us ressonin positivament. A l’escola Jaume Balmes apostem per una educació vivencial i propera, per això activitats com l’hort escolar o les sortides al bosc són cabdals al projecte educatiu del centre.

Seguim treballant per dissenyar espais rics en propostes, on nenes i nens puguin moure’s lliurement, jugar i experimentar, fent de les seves descobertes nous aprenentatges.

Gràcies a totes les persones que feu i viviu l’escola cada dia!

REUNIÓ CASAL D’ESTIU

La oferta d’activitats d’estiu la gestiona directament l’AMPA i forma part del Projecte Educació 360, incentivat per l’Ajuntament de Castellbell i el Vilar.
El dimecres 16 de maig a les 7 de la tarda a l’escola es farà una primera reunió informativa per a presentar el nou projecte… Llegeix més»

Excursió de primavera

El passat 23 de març vam celebrar l’arribada de la primavera fent un passeig per l’entorn de Castellbell i el Vilar. Varem passar per el Vilar fins a l’Escletxa, dinar de camí i de retorn altre cop pel Vilar.
Va ser una jornada molt divertida en… Llegeix més»

Colònies “la granja”

Els passats dies 4, 5 i 6 d’abril els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è vàrem anar de colònies a “La Granja”, a Sta. Maria de Palautordera (Montseny, Barcelona)
Van ser tres  dies de moltes activitats:

• Curset d’equitació (classes col.lectives)
  • Lideratge amb el cavall
  • El termómetre de l’autoestima
  • El… Llegeix més»

COM FER UN BON ÚS DE LES TECNOLOGIES

El passat dimarts 17 d’abril a l’escola es va fer la xerrada “COM FER UN BON ÚS DE LES TECNOLOGIES: VIDEOJOCS I XARXES SOCIALS” a càrrec de la Sra. Dominica Díaz, infermera de la Unitat de Joc Patològic i Altres addiccions no tòxiques, del CESMIJ Fundació Althaia. Aquesta activitat, adreçada al pares i mares, forma part del Pla Educatiu d’Entorn del Bages Sud.

La ponent ens va facilitar una guia pràctica, si hi esteu interessats podeu sol·licitar-la a la direcció de l’escola. També podeu trobar-la en format pdf clicant sobre la imatge. Esperem que trobeu interessants els suggeriments per tal de poder prevenir l’addicció a les pantalles.

D’altra banda fem ressò de dues publicacions més que podeu trobar en aquesta mateixa web en referència a aquest tema:

30 MINUTS: PANTALLES ADDICTIVES

COM LIMITAR L’ÚS DELS DISPOSITIUS DIGITALS