Les nenes i nens de 4t volem un món sense estereotips!

Els estereotips, aquells models o patrons de conducta que dictamina la societat i la cultura com hem de ser, actuar, pensar i sentir en funció del gènere, continuen presents als nostres dies.

No a tots els nens els hi agrada jugar a futbol. Hi ha nens que adoren cuinar, ballar, pintar, i nenes que els hi agrada jugar a futbol. No totes les nenes volen ser princeses, algunes volen jugar amb nines i altres prefereixen jugar amb eines i cotxes. Per aquest motiu, l’alumnat de 4t ha estat treballant els estereotips durant tres setmanes a l’àrea de Valors .

En primer lloc, vam llegir una notícia sobre Mikel, un noi de Bilbao, que va decidir anar a l’institut amb faldilla en defensa del moviment feminista. Aquest gest va topar amb el rebuig d’un professor que el va enviar al psicòleg. A l’aula, vam parlar sobre la notícia, sobre els estereotips i sobre les accions reivindicatives del jovent.

A continuació, vam preparar un joc. Vam preparar una cartolina vermella i una verda. Els mestres anàvem dient accions o coses d’una en una i els nens i nenes, quan pensaven que ho podien fer, aixecaven la cartolina verda; Si pensaven que no, la vermella. Per exemple: jugar a futbol, cuinar, disfressar-se de guerrer i de princesa, maquillar-se, etc. Com que els científics i científiques, els galàctics i galàctiques i les estrelles sabien bé que podien fer les dues coses van aixecar les dues targetes alhora.

Per últim, l’alumnat va pensar i dibuixar frases en defensa d’un món sense estereotips. Ara ja sabem que les joguines no tenen gènere, que el color rosa i blau és de tothom, que podem disfressar-nos del que ens agradi i que, en general, els estereotips no deurien d’existir. Aquests són els resultats. Esperem que us agradin!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *