Ossera

Última sortida del trimestre.

Itinerari de les escultures d’en Nico. Escultures de ferro, pedra i fusta. A la primera part de l’itinerari transcorre entre 9 escultures de ferro amb un mateix nom: ACCUMULADORS. L’artista ens Amb aquestes obres imaginem objectes ben diversos: Una estufa, una font, un connectador de cervells, una guillotina…..

Amb les escultures del poble fetes amb pedra i ferro, ha sigut més fàcil identificar el que l’artista ens volia dir.

Esmorzem a les antigues escoles  i seguim camí cap a les masies d’Ossera. Abans però, passem a saludar l’all i oli, els dos simpàtics ruquets d’Ossera.

Un camí màgic, una roureda que ens guardava mil secrets: aglans, rastres d’animals, el cric, crac de les fulles, paràsits a les fulles del roure, algun forat i fins i tot un tió.

Aquests tresors ens han fet distret el camí fins que hem arribat on prat on havíem de localitzar la cova de la bruixa, un dels dòlmens de la nostra vall.

Fàcil, un dolmen està fet amb pedres, doncs seguim la muntanya de pedres que hi ha al final del prat i ….

L’instint ens ha guiat. Hem imaginat com vivien i  com enterraven la gent d’aquest lloc.

Hem vist també  el tipus de roca que hi ha: Calcària. Marxem cap a l’escola amb més informació pel projecte i amb les butxaques plenes de petits tresors per guardar i investigar.