Història

L’Escola  Torrescasana és un centre docent de titularitat pública situat al nucli de població de Vilanova d’Espoia. Els alumnes provenen majoritàriament de  la urbanització Pinedes de l’Armengol ubicada a 3 km del centre i de  Vilanova d’Espoia. Aquest fet provoca dues característiques fonamentals que descriuen el centre, per una banda la llengua castellana té un domini quasi absolut, el 90% de l’alumnat és castellano-parlant i per una altra banda cobra molta importància la necessitat de l’ús del transport escolar per assistir a classe i del transport privat per accedir a espais culturals, serveis públics i d’altres instal·lacions fora de l’horari lectiu.

En els darrers anys, s’ha produït un fort procés immigratori en aquesta urbanització que en poques dècades ha provocat canvis demogràfics. L’àrea de procedència d’aquesta immigració és, principalment, la zona metropolitana de Barcelona.

Durant el curs 2006-07 comença la seva història com a escola individual per la disgregació de la ZER Bat a Bat. El curs 2004-05 va estrenar instal·lacions noves en el mateix municipi.

Durant el curs 2007-08 s’aprova el  projecte d’ampliació de l’edifici i ja en el curs 2011-12 inaugurara l’escola amb tots els espais.