Dijous 11 de febrer de 2021. Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència.

El dia 11 de febrer celebrem el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. Aquesta data es va començar a celebrar a partir del 22 de desembre del 2015, i tenia com a objectiu la igualtat de condicions de les dones i les nenes en l’educació i en el seu rol en la ciència i la tecnologia, on ara per ara només ocupen un 30% en quant a la proporció amb els homes.

Des de l’escola (aprofitant que durant tota aquesta Setmana Cultural treballem la ciència) i la nostra manera d’educar, sempre partint del principi d’igualtat, creiem que cal donar visibilitat a les dones científiques. Empoderem a les nostres alumnes per tal de promoure la seva participació i en condicions d’ igualtat en l’educació, la capacitació, l’ ocupació i els processos d’adopció de decisions, tant en la ciència com en qualsevol dels àmbits laborals on vulguin desenvolupar la seva vida.

Al llarg d’aquest dia fomentarem el fet de que les dones i les nenes també formin part del món de les idees científiques i tecnològiques i recordarem a  totes aquelles dones que varen fer grans descobriments, però per culpa de l’època i de la societat patriarcal en què vivien no van ser reconegudes com es mereixien.

Per celebrar aquest dia, amb els tres grups de 6è i dins del programa 100tífiques, hem organitzat una videoconferència amb la Inma Escofet, científica e investigadora molecular que treballa a l’ Institut Català d’Investigació Química a Tarragona. La Inma ens  explicarà la seva feina diària en un laboratori i contestarà a les preguntes que els nostres reporteres i reporters li vulguin fer.

Endavant Científiques!

Elisa Rubio