Setmana de la ciència 2023

Com cada any, coincidint amb el dia del patró dels científics, 15 de novembre, l’Institut el Castell d’Esparreguera ha convidat a l’alumnat de 6è de totes les escoles a la celebració del dia de la ciència.

Aquest any aprofitant les celebracions del centenari del bioquímic català Joan Oró hem fet una activitat al voltant de la síntesi (extracció) de l’ADN d’un plàtan.

L’alumnat de 4t de la ESO ens ha acompanyat ens ha acompanyat en aquest experiment que ha resultat d’allò més interessant.

Després de seguir totes les passes hem estat capaços d’extreure una mostra d’ADN. Bé, si hem de ser sincers, alguns experiments han quedat en un assaig, ja que no tots han sortit com desitjàvem.

De fet, d’això tracta la ciència, d’assaig i error.