Sharing to Learn

El projecte Sharing to Learn (Compartir per aprendre) neix a la zona del Baix Llobregat Sud com a proposta de les Escoles Americana i Anglesa d’Esplugues de Llobregat i de Castelldefels.

El projecte consisteix en l’anomenat aprenentatge-servei. L’alumnat de secudària (4t d’ESO i 1r de Batxillerat) que té un nivell alt o molt alt de competència en llengua anglesa ofereix els seus coneixements a alumnat de primària. En aquest cas, en el nostre centre es proposa fer-ho als grups de 2n, 3r i 4t.

Les activitats en que participa l’alumnat de secundària són activitats fonamentalment orals, les quals permeten millorar els “oral skills” del nostre alumnat. Normalment es treballa en petits grups, la qual cosa permet una exposició més gran a la llengua anglesa i més oportunitats per a fer-la servir.

L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre alumnat de diferents etapes educatives i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitar l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals a l’alumnat participant.

A més, altres objectius vinculats al projecte són:

• Millorar la competència oral comunicativa de l’alumnat.
  • Promoure els entorns d’aprenentatge lingüístic no matern a partir de les interaccions personals entre poblacions escolars de l’entorn.