LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA 2.0

La biblioteca es posa guapa!

Ja fa al voltant de dos anys que la biblioteca s’està modernitzant i ara us explicarem una mica quins canvis s’han fet.

Una de les grans modificacions que es poden observar són les parets, que les han pintat de color blau clar i taronja. També han aprofitat i han posat nous mobles com poden ser les prestatgeries, sofàs i altres espais per guardar i exposar els nous llibres.

Al passadís, abans d’entrar a la biblioteca hi trobem un espai on hi ha revistes que s’actualitzen periòdicament.

També hi ha plataformes de plàstic al terra i coixins per poder seure’ns per llegir. A l’entrada han col·locat unes lletres de porexpan que posen taqui biblio, i a més a més, han posat espais per cada categoria de llibres com poden ser còmics, àlbums il·lustrats, novel·les, llibres de coneixements, etc.

Una de les grans novetats de la “nova” biblioteca han estat noves iniciatives perquè els nens i nenes puguem gaudir d’aquest espai de l’escola. Aquestes són:

Biblio pati: les professores et donen un carnet per poder accedir-hi a les hores del pati. Es pot llegir i fins i tot fer un préstec de llibre. Aquesta activitat es du a terme dilluns i dijous.

Amb aquesta iniciativa el passat dissabte dia 30 de març, a Lleida es va celebrar els Premis FAPAC que donen a iniciatives que les AMPES fan per revertir en els seus centres.

L’AMPA de l’escola participava amb el projecte del Bibliopati, on vam arribar a ser finalistes i ens van otorgar el 3r premi, dotat amb 300 euros per invertir en llibres per la biblioteca de l’escola.

Per recollir el premi hi van assistir algunes famílies de l’Ampa que formen part de la Comissió de Biblioteca, el premi el van recollir alumnes de l’escola: l’Estela, la María, el Max i el Darío

Menja llibres: En aquesta activitat pots fer servir servei de préstec de llibres o retornar els que t’has llegit. Aquesta activitat funciona a la mateixa hora que el biblio pati el dilluns i dijous a l’hora del pati però només uns 5 minuts al principi per poder fer aquestes gestions.

Ajudant de biblioteca: també han posat uns ajudants de biblioteca de 5è i 6è que, en aquests dies que es duen a terme aquestes activitats, si tens algun dubte ells/es t’ajuden a resoldre’l.

Comentaris sobre la biblioteca: els comentaris que ens han arribat són els següents:

• que ha quedat molt xula
  • que hi ha molts llibres nou molt xulos
  • que hi ha espais nous
  • que es molt gran

que ara també hi ha contes il·lustrats