Dones Científiques a l’Escola Splai

El passat dijous 11 de febrer, vam celebrar el Dia de les dones científiques.

L’alumnat de l’Escola Splai en aquestes últimes setmanes ha estat treballant algunes de:

– les dones científiques més reconegudes a nivell mundial (Marie Curie, que és coneguda per ser la primera dona científica a rebre el Premi Nobel i ser la primera catedràtica de la Universitat de la Sorbona de París )

– i altres dones científiques menys conegudes, però d’una importància cabdal pel progrés de la societat.

Entre d’altres:

* Benedetta Bolognesi és biotecnòloga i doctora en química per la Universitat de Cambridge.

Directora de la càtedra de cultura científica i comunicació digital i és membre del grup d’investigació de modelatge molecular i metodologia mecanoquàntica de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi.

* Sílvia Simon és directora de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital de la UdG

Actualment és la directora de la càtedra de cultura científica i comunicació digital i és membre del grup d’investigació de modelatge molecular i metodologia mecanoquàntica de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi.

* Elvan Boke és líder de grupo de investigación en el Centro de Regulación Genómica (CRG) de Barcelona

* Sílvia Lacorte Bruguera es investigadora en el Grupo de Quimiometría del Instituto de Diagnóstico  Ambiental y Estudios del Agua (IDAEA-CSIC).

Totes elles contribueixen a millorar les condicions de salut i de benestar social, desenvolupant projectes punters en els camps de la ciència i la tecnologia a casa nostra.

L’alumnat ha fet exposicions orals i escrites (murals, pòsters…) per deixar palès el que han après i compartir amb la resta de companys/es de l’escola.

També hem celebrat el Dia Internacional de la Dona, amb  la voluntat de vetllar per la Coeducació i la Igualtat de gènere.

Aquí teniu un recull fotogràfic per tal que veieu com aprenem.

Ed. Infantil

Cicle Inicial