Declaració Institucional del Consell Escolar Municipal de Barcelona

Compartim amb vosaltres la Declaració Institucional del Consell Escolar Municipal de Barcelona, reunits en Comissió Permanent extraordinària.

“El passat 17 d’agost es van perpetrar a Catalunya un seguit d’atemptats terroristes que han provocat
desenes de víctimes. A la Rambla de Barcelona, gent de moltes nacionalitats i de totes les edats, persones i famílies que passejaven i gaudien de la nostra ciutat, han resultat ferides i mortes.

Aquestes famílies podrien ser les de cada barceloní i barcelonina. En realitat, són les nostres famílies.
Davant aquests cops d’odi que han sacsejat la ciutat, el Consell Escolar Municipal de Barcelona, màxim
òrgan de participació de la comunitat educativa de la ciutat, a través de la seva comissió permanent,

ACORDA:

1) Expressar el seu més sentit condol a totes les víctimes, així com als seus familiars i amics. Barcelona i la seva ciutadania està al seu costat i els dona tot l’escalf i suport.

2) Condemnar amb tota la seva energia aquest atac. Un més d’una llarga sèrie d’atemptats bàrbars que, de Bagdad a Orlando i Mogadiscio, passant per París, Niça, Londres, Brussel·les, Berlín o Manchester, volen imposar el terror, la por i l’odi.

3) Agrair als servidors públics de totes les administracions la seva ràpida i coordinada resposta, així com la cura que estan tenint de les víctimes i dels seus familiars. La ciutat vol reconèixer el suport prestat per entitats, empreses i ciutadania que, de forma proactiva i immediata, s’han posat al servei de la comunitat en aquest moment tan dur.

4) Constatar que ens sentim acompanyats. Des del primer moment hem rebut mostres d’estima i suport
d’arreu. Ciutats i gent de tot el món que en les darreres hores ens han fet arribar els seus missatges de
solidaritat.

5) Transmetre als responsables d’aquests atacs un missatge clar i inequívoc: no ens doblegaran. Aquests atemptats covards no canviaran els valors d’una ciutat valenta. No permetrem que l’odi ni el racisme arrelin entre nosaltres.

6) Finalment, volem expressar el ferm compromís de la comunitat educativa de la ciutat de Barcelona en contra del terrorisme i a favor d’una cultura de la pau i la voluntat de cercar vies d’implicació i compromís col·lectiu al respecte. Barcelona seguirà sent una ciutat de pau, orgullosa de la seva diversitat i convivència. La por no prevaldrà. Tornarem a voltar per la Rambla i ho farem amb llibertat i amb amor per la nostra ciutat i per la vida.”

Barcelona, 1 de setembre de 2017