DIA INTERNACIONAL CONTRA L’ASSETJAMENT ESCOLAR (2 de maig)

L’assetjament afecta milions d’infants i joves a les escoles d’arreu del món, per això la UNESCO va reconèixer el Dia internacional contra l’assetjament escolar el 2 de maig de l’any 2013 amb l’objectiu de conscienciar tota la població.

L’assetjament escolar és un tipus de violència entre iguals, on es produeixen agressions intencionals, reiterades i en les que es posa de manifest una situació d’abús de poder. Aquestes agressions poden ser físiques, verbals o d’exclusió social i es poden manifestar de forma directa o indirecta.

L’escola, com ja sabeu, està duent a terme el projecte #aquiproubullying (tot i que aquest curs, amb el protocol CÒVID, ha reduït les seves actuacions) i està molt conscienciada sobre com prevenir les situacions d’assetjament. Divendres 30 d’abril i avui 3 de maig, alumnat i mestres n’han parlat del tema i han fet reflexions a partir de diferents vídeos.

Aquí us deixem un recull de contes i uns vídeos que ens han semblat que us poden agradar i us poden fer reflexionar amb els vostres fills i filles.

– Una mà de contes ( col·lecció de cinc contes contra l’assetjament per a infants).

– Clica damunt les imatges.