COM PODEM DONAR A CONÈIXER L’ESCOLA?

Aquesta era la pregunta que es van fer els nens i les nenes de cicle mitjà i que necessitava una resposta. Després del confinament del curs 19-20 i la reobertura de l’escola el curs 20-21 s’obria una nova realitat. L’escola només podria acollir els alumnes i els mestres. Era una situació molt diferent a la que estàvem acostumats a viure. La nostra escola, sempre oberta, on tothom hi era benvingut, ja sigui de visita o per realitzar alguna activitat, per cooperar en algun projecte,… ara no tenia l’oportunitat de compartir res amb ningú de forma presencial. Així doncs, alumnes i mestres de cicle mitjà vam iniciar un projecte per resoldre aquesta situació-problema (Aprenentatge Basat en la resolució de Problemes).

Partíem de les llengües que formen part del context lingüístic de l’alumnat per aconseguir crear un projecte d’aprenentatge significatiu pels alumnes. En aquest treball, vam utilitzar les tres llengües d’aprenentatge (català, castellà i anglès), i també hi van ser presents en el producte final, gràcies a la col·laboració de les famílies, les llengües maternes dels nens i de les nenes de cicle mitjà, que no s’aprenen a l’escola, l’amazic, l’àrab i el romanès.

Aquest és un context multicultural on entren en contacte diverses cultures amb les seves respectives llengües. L’objectiu d’aquest projecte era el d’utilitzar aquesta riquesa lingüística com a vehicle de comunicació per a aconseguir una cohesió entre totes les cultures, perquè tothom es sentís part de l’escola. Volíem donar més èmfasi a l’aprenentatge plurilingüe i a la riquesa cultural i lingüística que aquest aporta.

A continuació us presentem el producte final en les diferents llengües. Desitgem que us agradi.

CATALÀ

CASTELLÀ