APROXIMACIÓ AL PLA DE REOBERTURA DE L’ESCOLA SANT MARC

Benvolgudes famílies,

Tal i com us vam informar anem avançant en l’elaboració del Pla de reobertura de la nostra escola.

Per tal d’anar-lo concretant, aquest cap de setmana rebreu al vostre correu un qüestionari que us agrairíem que ens retornéssiu ple el més aviat possible, si pot ser demà mateix, per tal de continuar treballant amb els resultats obtinguts.

Us compartim de moment alguns dels aspectes importants que contemplen les instruccions rebudes des del Departament d’Educació.

Estem segurs que, com sempre fem, treballant amb complicitat famílies , mestres i altres treballadors de la comunitat educativa, tindrem èxit en la nostra tasca.

• CONSIDERACIONS GENERALS:

• El Pla d’Obertura del centre començarà a tenir vigència a partir de que el nostre municipi entri en Fase 2 de desescalada, probablement el proper dia 1 de juny.
    • El curs 2019-20, a nivell lectiu, acabarà en format telemàtic el dia 19 de juny.
    • El retorn al centre per part dels alumnes i tenint en compte les propostes especificades al Pla d’Obertura de l’Escola Sant Marc,  és totalment VOLUNTARI.
    • Les famílies dels/les alumnes que assisteixin a l’escola, així com el professorat caldrà que presentin una declaració responsable d’acord el model facilitat pel centre.
    • NO  hi haurà servei de menjador escolar.
    • Puntualment es considerarà el servei de transport escolar per alumnes de 6è de primària que ho necessitin. (Cal coordinar-ho amb el Consell Comarcal).
    • El centre coordinarà amb l’Ajuntament el protocol de neteja i desinfecció dels espais utilitzats, basat en les instruccions rebudes pel Departament d’Educació.
    • En cas d’aparició de simptomatologies compatibles amb la COVID-19 es seguiran els protocols d’actuació recomanats i les indicacions sanitàries vigents.
  • CONCRECIONS:

Les activitats que s’hi duran a terme seran diferents segons la etapa o nivell educatiu i els proposarà claustre de mestres .

EDUCACIÓ INFANTIL:  Acollida als alumnes d’educació infantil de famílies els progenitors de les quals, per motius laborals, hagin de realitzar treball presencial sense possibilitat de flexibilitzar-lo. Màxim de 8 alumnes a P-3 i 10 alumnes a P-4 i a P-5.  L’acollida es farà en franges horàries dins del marc horari de 9 a 13 hores.

De 1r a 5è curs de PRIMÀRIA:  Atenció tutoria individual o en grups reduïts de qualsevol curs o nivell, sempre que es cregui necessari. Es continuarà amb la docència telemàtica. Màxim de 13 alumnes per aula. Marc horari: de 9 a 13 hores.

SISÈ curs de PRIMÀRIA:  Dos dies de tutoria en grup i tutories individualitzades. Acció educativa presencial per tal de donar suport a la finalització d’etapa i tancar l’acompanyament personalitzat del seu pas a secundària. Es continuarà amb la docència telemàtica. Màxim de 13 alumnes per aula. Marc horari: de 9 a 13 hores.

• REQUISITS PER ASSISTIR A L’ESCOLA:

Per poder acudir a l’escola els alumnes han de reunir els requisits següents:

• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o qualsevol altre quadre infecciós.
    • Que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
    • Que no hagi estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.Calendari vacunal al dia.
  • MESURES DE PROTECCIÓ I PREVENCIÓ:

• Donada la importància i  per tal d’ evitar el contagi i aconseguir l’èxit d’aplicació d’aquestes mesures, demanem la vostra col·laboració i suport alhora de la conscienciació dels vostres fills i filles. Un treball conjunt família-escola les farà més fàcils i efectives.
  • Distanciament físic:
    • Caldrà que els alumnes mantinguin una distància de 2 metres entre ells i els adults.
    • Les entrades i sortides del centre es faran de manera esglaonada i mantenint la distància.
    • El pare o mare acompanyant no podrà accedir a l’interior del recinte escolar i mantindrà també el distanciament a l’exterior.
  • Hàbits higiènics:
    • Practicar conductes saludables com esternudar i tossir tapant-nos amb el colze.
    • Rentat de mans d’uns 20 segons de durada a l’arribada i sortida del centre educatiu, abans i després d’anar al WC i abans i després de fer activitats.
    • Utilització de mascareta: En general no indicada a educació infantil . Indicada per primària, tot i que quan es compleixin les mesures de distanciament se’n podria prescindir.

US AGRAïM LA VOSTRA COL.LABORACIÓ I RECORDEU QUE PER A DUBTES US PODEU DIRIGIR AL CORREU DE L’ESCOLA:  a8017633@xtec.cat

(També al telèfon: 657974242, direcció del centre)