SORTIDA A LA CASA DE LES ABELLES (MAS CAN PANOSA, SANT PERE DE TORELLÓ)

LA CASA DE LES ABELLES (MAS CAN PANOSA, SANT PERE DE TORELLÓ)

Aquest dijous passat, els alumnes de cicle mitjà vam anar a La Casa de les Abelles (www.lacasadelesabelles.cat), a Sant Pere de Torelló.

Allà ens hi esperava en Ramon, la Roser i la Cèlia, els apicultors. En Ramon ens va explicar un munt de coses de les abelles que no sabíem i la importància de la pol·linització.

Tot seguit, ens vam posar els vestits d’apicultors i vam anar a visitar l’arnar. Vam poder veure de ben a prop com és un rusc d’abelles amb tot el seu eixam: l’abella reina, els abellots i les abelles obreres. Va ser impressionant!

La Cèlia ens va portar a l’obrador i allà ens va ensenyar el procés de l’extracció, filtratge i, finalment l’envasament de la mel. Ens vam poder endur cap a casa una mostra de mel en un potet de vidre.

Després de dinar, vam poder jugar una mica i gaudir de l’entorn.  Vam tornar cap a l’escola molt contents!!!

Va ser una sortida molt enriquidora ja que els alumnes van poder fer moltes activitats relacionades amb el projecte de LES ABELLES que estem treballant durant aquest trimestre.