Cos i Moviment a CM

A l’ambient de cos i moviment es realitzen els jocs que han après prèviament a les sessions d’educació física.

L’espai on es duen a terme les sessions és a dins del gimnàs de l’escola. Primer es fa la primera trobada al vestíbul que hi ha a la porta de sortida al pati (on hi ha la porta de l’ascensor).

En aquest lloc i en aquest moment el mestre responsable s’ha d’assegurar que ja té tots els alumnes del grup.

Quan entrem al gimnàs els alumnes seuen en semicercle al terra davant de l’escenari per explicar i organitzar la sessió.

El mestre responsable seu a l’escenari i dinamitza el moment de l’elecció dels jocs i els alumnes pensen i decideixen quins jocs volen fer. Els quals responen als següents criteris:

• Els jocs no poden ser inventats.
  • Cal que siguin jocs que hagin après a l’escola amb el mestre d’educació física.
  • No es poden repetir jocs a excepció de la darrera sessió.
  • No es pot escollir sempre el joc més votat per la majoria, donem espai a la minoria. Cal consensuar-los entre tot el grup.

Els objectius  d’aquest ambient són:

• Gaudir dels jocs escollits.
  • Consensuar entre tot el grup la tria.
  • Respectar els / les companys/es, les normes i l’espai de joc.
  • Afavorir les relacions entre nens i nenes de la mateixa comunitat.