Ambient Científic a CM

A l’ambient científic, els/les alumnes disposen de diferents materials per fer l’experiment de cada dia.

Aquests experiments es faran a vegades de forma individual, altres en parelles o en petits grups . Van descobrint una mica que és la ciència i el mètode científic. Tot respectant les normes i mantenint la inclusió dels companys i el respecte envers tothom.

Una vegada transcorregut el temps estipulat es recullen el material i l’aula, tenint cura de que no falti cap peça i es guarda al lloc corresponent.

Abans d’acabar la sessió es fa una rotllana on cada alumne explica  si els ha agradat, si era difícil, quins problemes s’han trobat…Respectaran el torn de paraula de cada company/a. Omplim una fitxa sobre l’experiment del dia.

Els objectius d’aquest ambient són: gaudir del mètode científic i aplicar-ho als seus aprenentatges.

Farem 5 sessions de l’ambient científic i canviarem de grup. Intentem que no siguin més de 16 alumnes ja que és difícil fer l’experiment amb tants. Hem canviat l’espai original que era l’aula de científics, perquè era molt petita. S’han anat traslladant els materials necessaris a l’aula per cada sessió el dia abans. Per estar tot preparat.