Racons lingüístics a 5è!

Els racons lingüístics són espais d’aprenentatge on treballem aspectes de la llengua de manera més manipulativa i divertida. Ens organitzem en petits grups i realitzem diferents activitats que ens ajuden a millorar les nostres habilitats lingüístiques, com l’ortografia, la gramàtica, el vocabulari, la comprensió lectora i l’expressió oral.

Aquests racons lingüístics ens permeten aprendre de manera més autònoma, a través del joc i la pràctica, i també ens ajuden a col·laborar amb els companys i les companyes per resoldre dubtes i compartir coneixements.

Una de les propostes que hem treballat als racons lingüístics ha estat l’ús correcte de paraules que sovint ens generen dubtes: quan, quant, perquè, per què, hem, em, tan i tant. Vam utilitzar un material amb retoladors esborrables, on completàvem frases amb les paraules adequades. Així podíem provar diferents opcions i corregir els errors fàcilment.

Abans de començar a treballar als racons, vam fer una sessió a l’aula on vam aprendre les normes per utilitzar aquestes paraules.

A més, aquest material inclou uns sobres de respostes que ens permeten autoavaluar-nos. Un cop hem completat les frases, podem comprovar si ho hem fet correctament i, si no, veure en què hem fallat i tornar-ho a intentar. Aquest sistema d’autoavaluació ens ajuda a ser més autònoms i autònomes. Hem recollit a una llibreta com hem fet cada activitat.

Aquesta ha estat només una de les moltes activitats que farem als racons lingüístics aquest curs. Continuarem treballant diferents per seguir millorant les nostres habilitats comunicatives!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>