La roda dels aliments

El 2 d’octubre a la tarda, va venir a l’escola el Jordi Rosinach al cicle d’inicial.

Ens vam trobar tots junts a la classe de segon A.

El Jordi Rosinach ens va explicar la Roda dels aliments. La Roda dels aliments està dividida en tres grups: els energètics, els constructors i els reguladors.  Els energètics ens donen energia per tot el dia, els constructors ens ajuden a fer créixer el nostres cos i els reguladors fan que estiguem sans.

Vam conèixer al xef Luigi que ens explicava el què havíem de menjar de manera correcta i saludable. L’esmorzar és la clau perquè ens dóna l’energia per anar a l’escola i jugar i treballar molt. Hauríem de menjar una peça de fruita, un farinaci i un làctic.  També ens va explicar com dinar, berenar i sopar. És important menjar aliments saludables per fer-nos més grans i més forts.

Tot seguit vam anar al gimnàs. Allí vam fer un joc de l’alimentació.

Primer el Jordi ens va repartir unes cartes d’aliments. Hi havia tres grups: els reguladors, els constructors i els energètics. Segons l’aliment, havíem d’anar al grup corresponent.

Després ens vam ajuntar amb companys i companyes dels altres grups per fer esmorzars saludables. I finalment cada grup explicava el seu esmorzar.

Tots havien de tenir un farinaci, un làctic i una fruita.

La xerrada i el joc ens van agradar molt perquè vam aprendre moltes coses sobre l’alimentació.