Dia de la Pau a l’escola – Sadako Sasaki

El passat dilluns 30 de gener vam celebrar el dia de la Pau a l’escola tot recordant la figura de Sadako Sasaki.

La Sadako va nèixer a Hiroshima 2 anys abans de la caiguda de la fatídica bomba atòmica a la ciutat, al 1945. Va morir víctima de la radioactivitat, quan tenia 12 anys. Expliquen que, durant la seva hospitalització, va intentar fer 1000 grues de paper amb tècnica origami (ocells que al Japó simbolitzen vitalitat, concòrdia…) per poder formular el desig de curar-se. Malauradament, en morir, es va quedar en 644 però la seva família i amics van prosseguir la seva missió fins arribar als 1000. Cada any, al Japó, en el seu dia de la Pau, recorden a la Sadako engalanant Hiroshima amb grues de paper.

A l’escola li vam rendir homenatge, on petits i grans van fer la seva grua de paper amb origami. Vam recollir totes les grues en un bonic mural a l’entrada de l’escola. Us deixem una video-animació de la història de la Sadako i un àlbum de fotos del dia de la Pau a l’escola. Gaudiu-ho molt!

Feu click aquí o a la imatge per veure les fotos del dia:

La Laia visita La Classe dels Grans

Aprofitant que era l’aniversari de la Mar; ahir vam tenir el plaer de rebre la Laia Cardet a l’escola. Va realitzar un taller cooperatiu molt divertit on, donats una sèrie de materials, havien de tractar de protegir un ou que va ser llançat des del balcó de l’escola. Els nens i nenes de la Classe dels Grans s’ho van passar pipa. Tot un èxit!

Cliqueu aquí o a la imatge per veure més fotos!