SORTIDA AL VOLCÀ DE SANTA MARGARIDA

Emoció, nervis, alegria,…aquests són alguns dels sentiments que els i les alumnes de CM vam sentir el passat divendres 11 de març i que, de ben segur, vam contagiar a la resta de companys i companyes de l’escola!!

Després de sis mesos de treball i investigació sobre els volcans i sent els encarregats d’organitzar i planificar la sortida a Olot, l’esperat dia va arribar!!

Teníem moltes ganes de poder gaudir d’aquesta excursió i de viure l’aventura de poder trepitjar per primera vegada un volcà!

Tot i l’amenaça de pluja, el dia ens va aguantar i vam poder fer la ruta planificada des de l’aparcament Santa Margarida fins al cràter. Es tractava d’una ruta de 1’7 km i de dificultat baixa, tot i que ens va sorprendre la darrera pujada cap al cim!

Un cop al cràter, la recompensa a tots els nostres esforços: PER FI HAVÍEM ARRIBAT!

Allà vam poder portar a terme les activitats d’investigació que teníem plantejades i vam poder explicar a la resta de l’escola quin és l’origen del nom d’aquesta muntanya de foc: què millor que fer-ho allà mateix , a peu de l’ermita.

Cicle superior també va poder fer la seva activitat: cercà pel volcà uns enigmes matemàtics que donaven com a resultats curiositats sobre volcans del món i que després van poder compartir amb tots nosaltres.

Tota l’escola va gaudir d’un dia entre grans i petits, que ja feia massa temps que no podíem compartir, en un entorn immillorable, ja que ens trobàvem a la zona volcànica més ben conservada de la península ibèrica, i amb un sentiment de llibertat i d’aventura i que, segur, ens deixarà un bon record a la memòria!

Divendres 11 de març tota l’escola vam sortir d’excursió amb autocar, perquè volíem conèixer la zona volcànica més a prop de Figaró.

Tot va començar quan el volcà de la Palma, Cumbre Vieja, va entrar en erupció. Llavors, el grup de cicle mitjà teníem por per si hi havia un volcà a prop.

Vam trobar-ho a Googlemaps: era el de Santa Margarida. Els nens i nenes de cicle mitjà vam organitzar la sortida. Vam fer les autoritzacions i calcular el preu dels autocars, també el número de persones que podien anar-hi, i més coses…

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *