Trets d’identitat i caràcter propi

Confessionalitat:

L’escola Marinada es defineix com a centre públic, laic i aconfessional i per tant, entenem que la formació religiosa ha de pertànyer exclusivament a l’àmbit familiar. L’escola es manifesta en conseqüència pluralista, tolerant i respectuosa amb les diversitats religioses. No obstant, som conscients que duem a terme activitats tradicionals com les festes, cantada de cançons populars, que inclouen elements religiosos que només tractem des del seu vessant purament de tradició popular, tot defugint de qualsevol tipus d’adoctrinament.

Coeducació:

El nostre centre potencia una educació integral de l’alumnat sense discriminació per raó de sexe i el foment de la igualtat real i efectiva entre home i dona. Vetllem per la superació dels rols tradicionals d’home i dona, proporcionant a l’alumnat imatges diversificades i no convencionals d’un i altre sexe.

Tractament de la diversitat:

La nostra escola és una escola oberta, inclusiva, integradora i que cerca la cohesió social i la igualtat d’oportunitats. Entén la diversitat com una font d’enriquiment a tots nivells. És per això que mira d’oferir a cada infant els recursos més adients per aconseguir el seu més complet desenvolupament tot respectant els diferents ritmes d’aprenentatges.

Pluralisme i valors democràtics:

L’escola Marinada, partint del respecte a les diferents idees i creences del nostre alumnat, llurs pares, mares o tutors, a la llibertat de cadascú i a les seves personalitats i conviccions, és un centre plural nodrit d’una població heterogènia. La transmissió i consolidació dels valors propis d’una societat democràtica són els que regeixen la nostra gestió, les nostres relacions: la llibertat personal, la responsabilitat, la solidaritat, el respecte i la igualtat.
En conseqüència, l’escola potencia des de les aules, fins al màxim òrgan col·legiat del centre, el Consell Escolar, la presa de decisions democràtiques basades en les actituds constructives, solidàries, responsables i respectuoses davant els drets i obligacions cívics.

Identitat cultural:

La Marinada és una escola catalana i cerca donar a conèixer l’arrelament dels nens i nenes al territori, a la societat i a la nacionalitat del nostre país i despertar en ells i elles el respecte i l’estima cap el seu poble, el seu paisatge, els seus costums, la seva gent. El català és doncs, la llengua que s’utilitza com a vehicular i d’ensenyament i aprenentatge i en les activitats internes i externes. A més també introduïm el castellà com a segona llengua i l’anglès com a llengua estrangera.

Educació de qualitat pedagògica:

Posem tots els nostres recursos, els nostres talents i esforços, el nostre esperit de superació i innovació per tal d’assolir una qualitat pedagògica que possibiliti a tot el nostre alumnat l’assoliment de les competències bàsiques i la consecució de l’excel·lència en un context de màxima equitat.

Educació actitudinal i valors:

L’escola considera essencial l’educació integral de l’alumnat per tal de formar persones i aquest fet abraça el creixement dels infants en l’àmbit de la formació fins a l’àmbit de la convivència cultural i lúdica que possibilita l’adquisició de valors. Aquests valors que pretenem transmetre partint dels models de les persones adultes, de les pràctiques, de les activitats, de les vivències, del
treball del dia a dia són els que es desprenen dels quatre eixos de treball sobre els quals es fonamenta el desenvolupament de les competències bàsiques :
– Aprendre a ser i actuar de manera autònoma- Aprendre a pensar i comunicar.
– Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
– Aprendre a conviure i habitar el món.

Educació pel medi ambient:

Eduquem el nostre alumnat per tal que adquireixin consciència i valorin la preservació del medi on viuen tot disposant de coneixements, valors,destreses, experiència i també la determinació que els capaciti, des de l’estima del medi ambient, a fer-se responsables individual i col·lectivament en la resolució dels problemes ambientals presents i futurs.

Educació per la salut:

L’escola és un entorn que potencia un estil de vida saludable tot afavorint la salut física, psíquica, afectiva i social de l’alumnat. L’escola aportarà informació i estimularà conductes de prevenció davant els riscos per a la salut individual i col·lectiva. Ha d’incloure els principis rectors del Sistema Educatiu establerts a l’art.2
de la LEC i els definits a l’art.93.2 de la LEC