Indicadors de Progrés

•Indicadors de context:

Variables internes i externes que permeten la interpretació i correlació dels altres indicadors en el procés d’avaluació del centre:

-Índex de famílies associades a l’AFA.
-Índex de demanda d’escolarització a P3.
-Índex d’absències del professorat.
-Ràtio alumnat – professorat.

•Indicadors de recursos:

Mesuren l’eficiència en l’ús i la gestió dels recursos del centre.

– Grau de satisfacció del professorat respecte a l’equipament i la seva gestió

•Indicadors de processos:

Mesuren l’eficàcia i l’eficiència dels processos de centre en relació als resultats.

Equip humà:
– Grau de participació del professorat en activitats de formació permanent.
– Valoració del clima escolar per part del professorat.
– Grau de satisfacció del professorat respecte al treball en equip amb els seus companys i companyes.
– Grau d’implicació del professorat en el projecte.
– Nombre d’entrevistes realitzades (famílies i alumnat).
– Valoració del Pla d’Acollida del professorat nou.

Coordinació i lideratge:
– Grau de seguiment dels acords pedagògics i les valoracions realitzades.
– Índex d’assoliment dels objectius proposats anualment.
– Grau de compliment de les NOF.
– Nombre d’activitats lúdico-formatives realitzades.
– Grau de satisfacció del professorat respecte a la qualitat de la informació que reben del centre i la possibilitat de participació.

Convivència:
– Grau de seguiment del pla d’acció tutorial/convivència.
– Nombre d’actuacions i activitats d’obertura a les famílies.
– Nombre de conflictes solucionats favorablement al programa TEI.
– Valoració del clima escolar per part de famílies i alumnat.
– Nombre de reunions de comissions mixtes (formades per famílies i mestres).
– Grau de satisfacció de les famílies respecte a la qualitat d’informació que reben del centre i la possibilitat de participació.
Ensenyament-aprenentatge:
– Grau de satisfacció del professorat sobre les activitats didàctiques realitzades.

Atenció a la diversitat:
– Nombre d’alumnat amb necessitats educatives especials que superen el cicle.
– Grau d’acceptació per part de les famílies de les mesures d’atenció a la diversitat.
– Nombre de repeticions exitoses.
– Índex d’alumnes atès amb mesures d’atenció a la diversitat (Grups reduïts, reforços, SEP, Plans individualitzats, Adaptacions metodològiques…).

•Indicadors de resultats:

Mesuren el grau d’assoliment dels objectius del centre i el comparen amb l’estàndard.

– Índex d’alumnat que supera el cicle
– Índex d’alumnat que superen les àrees en acabar el cicle
– Índex d’alumnat que superen les competències en proves externes
– Correlació entre els resultats d’avaluació interna i els d’avaluació externa