MOLT BREU HISTÒRIA DE L’ESCOLA LA PARELLADA

L’escola de Santa Oliva es remunta més enllà de l’any 1866.

El primer document del qual tenim constància de l’existència d’una escola al nostre municipi és una Acta d’Inspecció de la Comissió Local, datada el 18 d’agost de 1866 , signada per Pedro Mata, Antonio Garriga, Pau i el Mossèn Mauricio Bruquetas.

Per tant l’any 2016 serà el 150è aniversari de l’escola, que actualment a partir de l’any 1991 rep el nom de La Parellada, moment també que estrena l’actual ubicació i edifici escolar.

Anteriorment l’escola havia passat per diferents edificis dispersos pel municipi, en els quals es separaven els nens de les nenes, amb una certa provisionalitat fins que foren construides les dues aules, que avui , ja desafectades, són Llar d’avis.

L’any 1991 s’inaugura la meitat de l’actual edifici escolar que s’ampliarà posteriorment el curs 95/96. El 2005 s’instal.la el primer mòdul prefabricat per tal de donar resposta a l’escolarització del boom demogràfic poduït al municipi i a la comarca i fins avui.

L’escola actualment compta amb una plantilla de vint-i-sis mestres i 300 alumnes aproximadament.