Sortida a la Fageda d’en Jordà 4t

Hola famílies,

Els alumnes de 4t us volem explicar que vam anar a la Fageda d’en Jordà i ens ho vam passar molt bé!

Després vam anar a veure les vaques per poder investigar i aprendre tot el procés dels productes que es fan. Ens van dir que els hi feien inseminació artificial, perquè si no han tingut fills abans, no produeixen llet. També sabem que la fageda cuida molt animals i el mediambient.

Ens van deixar tocar les vaques, donar-los menjar i ens van ensenyar una màquina que buscava les mamelles de les vaques i els treia la llet. Ens van explicar que les vaques quan estaven plenes de llet, anaven a la màquina elles soles.

I per sorpresa nostra, vam veure un vedell que havia nascut feia només 1 hora!

Vam veure com la mare l’ensenyava a posar-se dret i caminar per primera vegada.

Ens van ensenyar la fàbrica i com es posen els iogurts als pots, amb les etiquetes, etc. Tots els productes estan revisats per científics que miren la qualitat!

També ens van dir que hi havia a sota terra l’altre part de la fàbrica que feien gelats i flans. Van construir a sota terra perquè no utilitzar més terreny i així ajudar a la natura.

Vam escoltar els sons dels ocells i observar el bosc, les roques volcàniques i apreciar la natura.

Durant el llarg viatge de l’autocar per divertir-nos vam jugar, cantar, escoltar música, dir acudits i ens ho vam passar genial!

(Article redactat pels alumnes de 4tB)