Apadrinament lector

Aquesta activitat, iniciada el curs 2008-2009, consisteix en aparellar els alumnes de P5 i 6è i 1r i 5è un cop a la setmana al llarg de mitja hora.

El seu objectiu és estimular i fer descobrir el gust per la lectura, compartint uns bons moments a través dels llibres.

Aquestes parelles també es retroben en altres moments del curs com són: fer cagar el tió, la festa de la primavera, Sant Jordi, cloenda a final de curs…

L’experiència comporta beneficis tant per l’alumne gran com pel petit. Pel més petit té un model més pròxim en edat, a més de tenir l’oportunitat d’aprendre a establir un vincle afectiu més intens i especial amb un nen més gran en edat. Pel més gran, augmenta la seva responsabilitat a partir de ser un model i aprèn a tractar el nen més petit des d’una perspectiva que afavoreixi l’autonomia i la independència del petit i no la sobreprotecció.