Llengües maternes a Educació Infantil

Aquesta setmana a l’escola hem treballat les llengües maternes i les famílies han pogut participar en activitats relacionades amb cançons i balls tradicionals. A la classe dels “Dracs” hem pogut gaudir de les “Jotes Aragoneses” gràcies a la participació del grup de Jotes “La casa de Aragón de Santa Coloma”, on participa l’avi de la alumna de classe Alba Marchena, l’avi Francesc. Amb la seva generositat tots els nens d’infantil han pogut escoltar unes meravelloses veus acompanyades de guitarres en directe. També hem pogut observar el vestits típics d’Aragó.

Una altra activitat que hem fet aquesta setmana ha estat compartir amb la mare i la germana de la nostra companya de classe Douae, els balls típics argelins. Hem anat a la classe dels trabucaires de primària amb la seva mestra Patrícia i on també han participat les mestres Marta i Hayat.

Hem pogut escoltar i gaudir de la música i el ball típic de Bangladesh amb la mare de la nostra companya de classe Merhin, i també hem pogut conèixer com és un sari i com es posa. Hem estat molt entretinguts i divertits.
I per últim, hem gaudit de la nostra vetlladora la Hayat i la seva cosina Fàtima, que ens han fet una demostració del ball i música típics dels berebers.

Ha estat una setmana plena d’emocions i de nous coneixements per tots nosaltres, i ens ha donat la possibilitat de conèixer millor a les famílies que tenim a la nostra escola i les seves cultures i llengües. Només ha estat un tastet, però molt enriquidor.